Vulcanizare

Vulcanizarea a devenit astăzi unul dintre cele mai rapid dezvoltate servicii din industria auto. Acest proces a schimbat complet fața atelierelor, care în urmă cu câțiva ani erau în principal ateliere de vulcanizare, ocupându-se de reparația camerelor de aer și de regenerarea benzii de rulare a anvelopelor. În ultimii ani, s-a observat cea mai mare creștere a numărului de noi service-uri din acest segment. Cererea ridicată pentru servicii legate de anvelope și roți a fost stimulată de introducerea anvelopelor sezoniere și fără cameră. Schimbarea regulată a anvelopelor de vară și iarnă a condus la aglomerații în fața atelierelor, în special în perioadele de vârf, precum cele cauzate de schimbările bruște de condiții meteorologice. Apariția anvelopelor fără cameră, cu profil redus, și a jantelor din aluminiu a obligat șoferii să apeleze la service-uri specializate, deoarece montarea acestor anvelope necesită echipamente avansate și personal calificat.

Evoluția serviciilor de vulcanizare

În trecut, proprietarii de vehicule nu acordau o atenție deosebită stării tehnice a anvelopelor. Astăzi, datorită vitezelor tot mai mari pe care le ating automobilele moderne, aproape orice șofer este conștient de cât de important este impactul stării tehnice a anvelopelor asupra siguranței pe drum.

Pe lângă siguranță, starea corectă a anvelopelor și menținerea presiunii optime, conform recomandărilor producătorului, contribuie semnificativ la confortul în timpul condusului și la durabilitatea anvelopelor.

Creșterea conștientizării șoferilor și dezvoltarea tehnologiei

Conștientizarea tot mai mare a șoferilor în ceea ce privește siguranța, precum și introducerea noilor tehnologii în construcția anvelopelor și a jantelor (în special din aliaje ușoare), au dus la o dezvoltare semnificativă a tehnicilor de atelier legate de întreținerea anvelopelor. De asemenea, a crescut numărul service-urilor care oferă astfel de servicii.

În plus, utilizarea pe scară largă a anvelopelor sezoniere (de vară și de iarnă) a făcut ca întreținerea anvelopelor să fie una dintre cele mai frecvente operațiuni tehnice realizate pe mașinile moderne.

De ce eficiența echipamentelor și organizarea muncii sunt esențiale în sezonul de schimbare a anvelopelor?

Primăvara și toamna sunt perioade de activitate intensă în service-urile de vulcanizare, când șoferii vizitează masiv atelierele pentru a schimba anvelopele, a monta jante din aluminiu sau a achiziționa anvelope noi, esențiale pentru siguranța pe drum. În aceste perioade, fiabilitatea echipamentelor devine un element cheie al succesului. Service-urile care planifică din timp, realizează inspecții și întreținere a echipamentelor și investesc în modernizarea acestora sunt capabile să facă față cererii crescute. Cum poți asigura o deservire rapidă a tuturor clienților? Răspunsul este simplu: este nevoie de suficiente posturi de lucru, echipamente funcționale, personal calificat și rapid, precum și un stoc adecvat de materiale tehnologice și anvelope, iar o bună organizare a muncii și utilizarea logică a echipamentelor sunt fundamentale pentru succes în această perioadă aglomerată.

Ai nevoie de ajutor? Completează formularul de mai jos:

loader
Se încarcă...
To best assist you, please provide a clear description of the company's activities, the type of business, and the requirements for compressed air systems. For example: "For my auto repair workshop, I need a compressed air installation with an external compressed air tank and an easy-to-use screw compressor. We paint cars, among other tasks, and there must be the ability to power various pneumatic tools simultaneously, such as impact wrenches and blow guns."

Cererea sezonieră pentru serviciile de vulcanizare

Schimbarea anvelopelor este una dintre sarcinile sezoniere tipice, asociate cu schimbările climatice de-a lungul anului. Deși România se află într-o zonă cu climă temperată, ultimii ani au adus atât ierni geroase, cu zăpadă, cât și veri fierbinți și uscate. Din acest motiv, adaptarea anvelopelor la condițiile rutiere specifice fiecărui sezon devine necesară, incluzând temperaturi, umiditate, noroi sau zăpadă.

Caracterul sezonier al acestui serviciu duce la aglomerări în service-urile care îl oferă. Chiar și în atelierele specializate în întreținerea și repararea anvelopelor, este dificil să se evite cozile lungi și termenele de realizare îndepărtate. O situație similară se regăsește și în Stațiile de Service Autorizate (SSA), care oferă numeroase alte servicii și nu sunt concentrate exclusiv pe întreținerea anvelopelor.

Azot în anvelope – o nouă direcție de dezvoltare pentru service-urile de roți

Service-urile auto își extind din ce în ce mai mult oferta cu servicii inovatoare, legate direct de întreținerea anvelopelor, în conformitate cu cele mai recente tendințe din industria auto. Unul dintre aceste servicii este umplerea anvelopelor cu azot. Datorită densității sale mai mari, azotul își menține volumul constant indiferent de variațiile de temperatură în condiții normale de utilizare, atât la temperaturi scăzute, cât și ridicate. În plus, azotul pătrunde prin structura cauciucului mult mai încet decât aerul, contribuind astfel la menținerea presiunii stabile în anvelope pe o perioadă mai lungă. Un alt avantaj important al azotului este absența umidității în timpul umplerii anvelopelor, ceea ce protejează eficient jantele de oțel și straturile interioare ale anvelopelor împotriva coroziunii, chiar și în cazul unor mici daune interne.

Umplerea anvelopelor cu azot

În prezent, există două metode de umplere a anvelopelor cu azot: utilizarea buteliilor cu azot comprimat sau a generatorului de azot. Utilizarea buteliilor este mai economică în etapa inițială de implementare a acestui serviciu, iar azotul comprimat poate fi achiziționat cu ușurință de la distribuitorii de gaze tehnice. Pentru această metodă, sunt necesare un regulator și un furtun flexibil echipat cu un pistol. O opțiune mai bună, deși mai costisitoare, este utilizarea unui generator de azot. Deși achiziția acestuia implică costuri inițiale mai mari, după aproximativ un an și jumătate, investiția în generator devine mai rentabilă decât utilizarea buteliilor, iar costurile operaționale scad.

Generatorul de azot este conectat la aerul comprimat provenit din instalația service-ului sau dintr-un compresor independent. Aerul este mai întâi curățat și deshidratat, iar apoi, într-o cameră specială, oxigenul este separat de azot printr-o membrană care permite trecerea doar a moleculelor de oxigen. Oxigenul este eliminat, iar azotul, după trecerea prin filtre, este stocat într-un rezervor cu o capacitate de 0,12 m³, la aceeași presiune ca aerul comprimat.

Un element esențial al procesului de umplere cu azot este evacuarea prealabilă a aerului din anvelopă, ceea ce permite obținerea unui amestec cu un conținut ridicat de azot, de până la 95%. Din acest motiv, generatorul este echipat cu o pompă de vid și un pistol adecvat. Utilizarea generatorului este o soluție mai bună decât utilizarea buteliilor, deoarece permite îndepărtarea eficientă a aerului înainte de umplerea anvelopei cu azot. Cu utilizarea buteliilor, fără această operațiune, în anvelopă rămâne un amestec care conține doar aproximativ 85% azot. Cu cât procentul de azot în anvelopă este mai mare, cu atât beneficiile utilizării acestuia sunt mai semnificative.

Ce compresoare să alegi pentru un service auto?

În service-urile auto se folosesc cel mai des două tipuri de compresoare de aer – tradiționalele compresoare cu piston și compresoarele cu șurub de generație nouă. În service-urile cu cerințe reduse de aer comprimat, din motive economice (achiziție și costuri operaționale), este recomandată utilizarea compresoarelor cu piston cu motoare de până la 5,5 kW. Dacă service-ul are o cerință ridicată de aer comprimat, iar parcul de echipamente trebuie extins cu un compresor de înaltă performanță, opțiunea frecventă este compresorul cu șurub.

În unitățile mai mici, fără o instalație generală de aer comprimat, pentru alimentarea uneltelor pneumatice, este necesar un compresor, care face parte și din categoria echipamentelor auxiliare, devenind tot mai necesar într-un atelier. Acesta este folosit pentru alimentarea utilajelor de montaj pentru anvelope, a cricurilor auto mici sau a generatorului de azot în service-urile de roți. Aerul comprimat obținut de la compresor este utilizat și pentru uscarea pieselor și subansamblelor spălate în timpul întreținerii și reparațiilor vehiculelor.

Compresoare și unelte pentru umflarea anvelopelor

Navigating through the elements of the carousel is possible using the tab key. You can skip the carousel or go straight to carousel navigation using the skip links.
Set de 15 accesorii pneumatice
62,79 Lei 74,72 Lei
Vezi Detalii
Pistol de umflare 42064 cu afișaj digital 10 bar
134,56 Lei 160,13 Lei
Vezi Detalii
Pistol de umflare 1/4" racord bicicletă/auto
246,12 Lei 292,88 Lei
Vezi Detalii
Pistol de umflare 8 mm
234,67 Lei 279,26 Lei
Vezi Detalii
Set de lucru Cric Suporturi Chituri
357,01 Lei 424,84 Lei
Vezi Detalii
Set 3 duze (mingi, bărci, anvelope)
21,54 Lei 25,63 Lei
Vezi Detalii
Mini compresor auto 12V 7 bar 0.19 CP/0.14 kW 27 l/min fără ulei | fără butelie
131,86 Lei 156,91 Lei
Vezi Detalii
Compresor mic H 185-6 8 bar 1.5 CP/1.1 kW 82.3 l/min 6 l
477,21 Lei 567,88 Lei
Vezi Detalii
Cric hidraulic 3T cu pompă dublă
717,61 Lei 853,96 Lei
Vezi Detalii
Cap schimbabil pentru umflare
8,41 Lei 10,01 Lei
Vezi Detalii
Pistol profesional de umflare cu manometru lateral 12 bar
129,35 Lei 153,93 Lei
Vezi Detalii
Cric tip butelie 4T 377 mm
98,67 Lei 117,42 Lei
Vezi Detalii

Vrei să afli mai multe despre o altă industrie?